Selecteer winkelwagen

Er bevinden zich al producten in de winkelwagen van uw gebruikersaccount. Welke winkelwagen wilt u bewaren?

Inbedrijfname, diagnose of een snelle toegang tot belangrijke documentatie van het instrument: de VEGA Tools-app maakt het dagelijkse werk gemakkelijker.

Databeveiliging gratis in de VEGA Tools-app

Nieuwe Back-up & Restore-oplossing stelt gegevens van VEGA-sensoren veilig

Wanneer een niveau- of druksensor wordt vervangen, neemt deze talloze belangrijke sensorgegevens mee. Maar de instellingen en meetwaarden gaan niet verloren, want de nieuwe softwaretool van VEGA bewaart alles wat van belang is.

Smartphones en tablets behoren in industriële installaties inmiddels tot de standaarduitrusting. Ook wordt bijna 40% van alle VEGA-sensoren voor niveau, schakelniveau en druk via Bluetooth en de VEGA Tools-app geparametreerd, uitgelezen en onderhouden. Hoewel het 'echte werk' daarbij nog altijd lokaal moet worden gedaan, wordt hierdoor met name de toegang tot gevaarlijke zones of moeilijk bereikbare plaatsen - vanaf een afstand tot zo'n 50 meter - een stuk gemakkelijker.

Draadloos is inmiddels standaard
Maar ook bij minder veeleisende 'standaardtoepassingen' wordt draadloze bediening via app steeds populairder. Philipp Ketterer, productmanager bij VEGA, weet waarom dat is: "Voor Industrie 4.0 is snelle, continue datacommunicatie essentieel." Naast continue overdracht in de zin van IIoT houdt dit vooral extra comfort en snelheid in. "Want eigenlijk gelden voor Bluetooth in de industrie dezelfde argumenten als voor privégebruik: Het bespaart héél veel bekabeling, tijd en uiteindelijk ook kosten."

Back-up & Restore voor betere processen
Universeel toegankelijke procesgegevens behoren tot de belangrijkste voorwaarden voor een veilige en economische productie. Sensoren bewaken de toestand en kwaliteit van de afzonderlijke productiestappen en verzamelen belangrijke kennis over de instellingen, diagnose en status van machines en installaties. De gebruikers van die machines en installaties moeten op hun beurt de zekerheid hebben dat ze altijd toegang hebben tot sensorparameters en dat er back-upoplossingen klaarstaan, mocht het toch een keer misgaan.
Om gebruikers optimaal te ondersteunen biedt VEGA een innovatieve cloud-oplossing. 'Back-up & Restore' is de naam van een nieuwe softwaretool die VEGA-klanten nu permanent gratis kunnen gebruiken en die hen de mogelijkheid biedt een back-up te maken van hun sensorgegevens en deze te herstellen.

No limits voor veiligheid
Zowel de instrument-DTM's als de VEGA Tools-app bieden comfortabele toegang tot deze service. Met de app kunnen de VEGA-sensoren direct via smartphone of tablet worden aangestuurd en bediend. Onder Instrumentbediening is de nieuwe functie 'Back-up & Restore' te vinden. Achter de serienummers, die hier bij aanklikken in een lijst verschijnen, kunnen de beschikbare back-upgegevens worden opgeroepen en - naar keuze - worden teruggezet. "Onze klanten hebben toegang tot alle data die ooit zijn opgeslagen, want er is geen limiet aan het aantal back-ups", vertelt Ketterer. "Daarmee bieden wij een unieke gratis dienst, die geautomatiseerde processen een stuk efficiënter maakt."

Veel meer dan alleen opslag
Ook in de industrie houdt de databack-up inmiddels veel meer in dan alleen maar opslag. Flexibele back-ups en snel herstel zorgen ervoor dat procesgegevens beschikbaar zijn om de installatie meteen weer in bedrijf te nemen. Maar, ze zijn er ook voor diagnostiek en procesanalyses. Met de softwaretool 'Back-up & Restore' lost VEGA een probleem op waar veel bedrijven mee te kampen hebben: hoe houd ik voor de steeds groter wordende datavolumes altijd voldoende opslagruimte beschikbaar. Op gezette tijden kunnen alle parameters veilig worden opgeslagen in de VEGA Cloud. Voor bedrijven in het algemeen, maar juist ook voor middelgrote en kleinere ondernemingen is dit een ideale mogelijkheid om hun complexe en groeiende stroom gegevens op termijn veilig te stellen.

VEGA Tools App

Persvoorlichter corporate PR