Selecteer winkelwagen

Er bevinden zich al producten in de winkelwagen van uw gebruikersaccount. Welke winkelwagen wilt u bewaren?

De nieuwe compacte druksensoren met schakelfunctie VEGABAR en de capacitieve niveauschakelaars VEGAPOINT zijn perfect toegesneden op standaardapplicaties. Een markante eigenschap is de 360°-indicatie van de schakelstatus, waarvan de kleur uit 256 kleuren kan worden gekozen en die vanuit alle richtingen snel afleesbaar is.

Van eenvoudig tot complex

VEGA completeert haar sensorportfolio voor hygiënekritische processen met nieuwe druksensoren en niveauschakelaars.

De bijzondere uitdaging van de levensmiddelenindustrie en de farmaceutische industrie ligt in de veelzijdigheid van de processen. Het succes wordt bepaald door de mate waarin de productie doorgang kan vinden – of er nu wordt gemengd, afgevuld, verdampt of conform CIP en SIP wordt gereinigd. Des te belangrijker is het voor eigenaren van installaties om volledig te kunnen rekenen op de meettechniek. Niveau- en druksensoren van VEGA hebben over een tijdsbestek van vele decennia naam gemaakt vanwege hun betrouwbaarheid en lange levensduur. Robuust, veelzijdig en ook nog eenvoudig in het gebruik: daarmee geven zij zelfs onder extreme omstandigheden of bij het bestaan van strenge regelgeving de belangrijke impulsen voor meer veiligheid en efficiëntie in
installaties.

Totaalaanbieder voor niveau en druk

Met nieuwe series compacte instrumenten - druksensoren en niveauschakelaars - completeert VEGA nu haar meettechniekportfolio voor hygiënekritische processen. De productfamilies VEGABAR en VEGAPOINT bewijzen dat automatisering zeer eenvoudig en tegelijkertijd zeer efficiënt kan zijn, zonder daarbij concessies te hoeven doen aan de veiligheid, hygiëne en nauwkeurigheid. De nieuwe meetinstrumenten zijn bij uitstek toegesneden op standaardapplicaties, waarbij echter geen concessies mogen worden gedaan aan de kwaliteit. Hun uniforme hygiëneadaptersysteem zorgt voor de flexibiliteit die nodig is om kosten en voorraden op een zinvol niveau te houden. De procesaansluitingen kunnen op basis van de applicatie worden geselecteerd en aan de eisen ter plaatse worden aangepast.

Helder voordeel: 360°-indicatie van de schakelstatus

Alle schakeltoestanden zijn dankzij de rondomweergave van de schakelstatus vanuit elke richting visueel waar te nemen. De kleur van de lichtring blijft zelfs bij daglicht goed te zien, ook omdat uit 256 kleuren kan worden gekozen. Daaraan is in één oogopslag te zien of de meetapplicatie werkt, of de sensor schakelt en of er misschien een storing in het proces aanwezig is.

Universele communicatie via IO-Link

De nieuwe compacte serie zit vol met intelligente sensortechniek: voor de universele en tegelijkertijd zeer eenvoudige communicatie zorgt het standaardprotocol IO-Link. Daarmee beschikken de instrumenten over het gestandaardiseerde communicatieplatform dat een naadloze gegevensoverdracht en een eenvoudige integratie van de installatie mogelijk maakt.

Meetwaarden draadloos overdragen

De nieuwe series meetinstrumenten VEGABAR en VEGAPOINT zijn heel praktisch met de smartphone of tablet uit te lezen en te configureren. Juist in omgevingen als cleanrooms, waar de toegang toch al niet makkelijk is, worden zo de inbedrijfstelling en bediening sterk vereenvoudigd.

De nieuwe druksensoren van het type VEGABAR en niveauschakelaars van het type VEGAPOINT vormen voor VEGA een belangrijke mijlpaal. Met de zeer eenvoudige procesintegratie en een voor hygiëne geoptimaliseerde vormgeving ontvangen gebruikers niet alleen het hele scala aan niveau- en drukmeettechniek van één leverancier, maar ook een op de vraag afgestemde combinatie van veiligheid, flexibiliteit en reproduceerbaarheid in levensmiddelen- en het farmaceutische processen.

Aantal tekens incl. spaties: 3.317

Meer informatie op www.vega.com/levensmiddelen, www.vega.com/nl/farma.

VEGABAR

Administratie vakpers