Selecteer winkelwagen

Er bevinden zich al producten in de winkelwagen van uw gebruikersaccount. Welke winkelwagen wilt u bewaren?

De nieuwe serie VEGAPULS-instrumenten is er zowel als compacte uitvoering met plaats voor de kabelaansluiting (links op de foto) als met vaste kabelaansluiting (IP68). De nieuwe serie wordt aangevuld door de VEGAMET-meetversterker, waarop alle meetwaarden zichtbaar kunnen worden gemaakt. Meer informatie op www.vega.com/vegapuls.

Radar is het betere ultrasoon!

VEGA vult haar portfolio aan niveausensoren aan met een nieuwe serie radarinstrumenten voor standaardmeetapplicaties en prijsgevoelige toepassingen.

Met de introductie van de VEGAPULS-sensoren op basis van 80 GHz begon enkele jaren geleden een nieuw tijdperk in de radarmeettechniek. Dankzij precieze focussering van het zendsignaal zijn meet- en stoorsignalen beter te scheiden – de meting wordt veel betrouwbaarder en eenvoudiger. Veel meetapplicaties die tot dan toe als onoplosbaar te boek stonden, konden daarmee worden gerealiseerd.

Nu heeft VEGA haar portfolio aan radarsensoren met een nieuwe compacte serie instrumenten uitgebreid. Deze serie is ook geschikt voor prijsgevoeligere toepassingen, zoals deze bijvoorbeeld in de water- en afvalwaterbranche of in hulpcircuits in de procesautomatisering voorkomen. Hiertoe ontwikkelde VEGA speciaal een nieuwe radarmicrochip, die zich onderscheidt door een zeer klein formaat en een geringe energiebehoefte. Daarmee is een zeer compacte radarsensor ontstaan.

Robuust, resistent en weersbestendig

De nieuwe serie VEGAPULS-instrumenten is geschikt voor vloeistoffen en stortgoederen. De sensoren zijn er zowel als compacte uitvoering met plaats voor de kabelaansluiting als met vaste kabelaansluiting (IP68). De radarsensoren leveren betrouwbare meetwaarden onafhankelijk van de externe omstandigheden zoals temperatuurschommelingen of verontreinigingen. Als directe uitgangssignalen staan naar keuze 4…20 mA, HART, SDI-12 of Modbus ter beschikking.

De VEGAPULS-serie instrumenten wordt aangevuld door de als optie leverbare VEGAMET-meetversterkers. Deze zijn uitgerust met een groot grafisch display waarop alle meetwaarden zichtbaar kunnen worden gemaakt. Ook deze serie instrumenten werd speciaal gericht op de specifieke eisen in de water- en afvalwaterbranche. Zij maken een eenvoudige implementatie van pompbesturingen, flowmetingen in open goten en overvulbeveiligingen conform WHG mogelijk. Ter bescherming tegen weersinvloeden hebben de meetversterkers een weersbestendige veldbehuizing.

Zeer eenvoudige inbedrijfstelling dankzij draadloze bediening

Zowel de sensoren als de meetversterkers kunnen comfortabel via bluetooth op de smartphone of tablet worden ingesteld. Juist in zware omstandigheden of in Ex-zones worden de parametrering, weergave en diagnose daardoor aanzienlijk vergemakkelijkt.

Dankzij de robuustheid, eenvoudige bediening en niet in de laatste plaats vanwege de prijs vormt de nieuwe serie VEGAPULS-radarinstrumenten een echt alternatief voor de nog altijd vaak toegepaste ultrasoonmeettechniek.

Aantal tekens incl. spaties: 2.599

VEGAPULS