email public

VEGA's wegen leiden naar Linz

Het Oostenrijkse Linz geldt al jaren niet alleen als bijzonder leefbare stad, maar ook als een van de economisch succesvolste steden van de EU. Met haar Wirtschaftsstandortagenda 2027 (Business Location Agenda) streeft de hoofdstad van de deelstaat Oberösterreich veelbelovende doelstellingen na. Daarom vestigt VEGA haar Oostenrijkse dochteronderneming in de regio Linz, om dichter bij haar Oostenrijkse klanten te zijn.

VEGA blijft op groeikoers. Vanaf deze zomer verlopen de verkoop en de adviesdiensten van de fabrikant van niveau- en drukmeettechniek in Oostenrijk via haar nieuw opgerichte dochteronderneming. Tot nu toe werd de klant bijna 25 jaar lang bediend door lokale buitendienstmedewerkers vanuit het hoofdkantoor in Schiltach, Duitsland. Het was vooral de enorme groei die uiteindelijk de doorslag gaf om de dochteronderneming in Oberösterreich op te richten. "Met VEGA Austria breiden wij ons aanbod rond optimale meettechnische oplossingen en de beste service consequent verder uit", benadrukt Freddy Vollmer, die naast zijn functie als hoofd verkoop bij VEGA ook de leiding van de nieuwe vestiging op zich zal nemen.

Het zijn sectoren zoals bouw, stenen, aarde, kunststof, chemie en water/afvalwater die in Oostenrijk sterk zijn vertegenwoordigd en die speciale eisen stellen aan de gebruikte meettechniek. "Tijdens onze adviesgesprekken gaan veel vragen over flexibel in te zetten sensoren en systemen die zijn toegesneden op individuele productieprocessen. Wij zien het dan ook als een grote meerwaarde voor onze klanten dat wij hen in de toekomst met nog meer raad en daad kunnen bijstaan", maakt Vollmer duidelijk. De voortdurende ontwikkelingen in de afgelopen jaren maakt het voor hem bovendien dringend noodzakelijk nieuwe collega's aan te werven. Op de aantrekkelijke locatie Traun biedt VEGA Austria moderne, uitdagende banen in een team dat gezamenlijk vorm zal geven aan een verdere positieve ontwikkeling.

Administratie vakpers

Over dit artikel