Selecteer winkelwagen

Er bevinden zich al producten in de winkelwagen van uw gebruikersaccount. Welke winkelwagen wilt u bewaren?

De nieuwe VEGAPULS 69 is leverbaar in twee uitvoeringen: met een eenvoudige en lichte kunststofantenne van PP en met een in een flens geïntegreerde lensantenne. Deze uitvoering beschikt over een zwenkflens van hoogwaardig RVS, waarmee de antenne gemakkelijk kan worden ingesteld

Nieuwe radarsensor voor stortgoederen VEGAPULS 69

Al bijna 20 jaar is VEGA marktleider op het gebied van niveaumeting met radar. Nu presenteert de onderneming uit het Duitse Schiltach op de POWTECH de VEGAPULS 69, een sensor die een heel stuk dichter bij het ideaal van een allround-radarmeetinstrument voor stortgoederen komt. Daarbij werkt deze niveausensor met een frequentie van 79 GHz. Bij deze frequentie kan de zendhoek duidelijk scherper worden ingesteld. In tanks en silo's met veel ingebouwde elementen draagt een goede scherpstelling bij aan een betekenisvolle vermindering van de invloed van stoorsignalen. Ook bij complexe tankconstructies is zo een betrouwbare meting mogelijk.

Met de nieuwste microgolfcomponenten kunnen zelfs de kleinste reflectiesignalen nog met zekerheid worden vastgelegd. Zo kunnen ook tot nu toe moeilijk te meten media met slechte reflectie-eigenschappen, bijvoorbeeld kunststofpoeder of houtspaanders, betrouwbaar worden gemeten. Dit leidt tot een aanzienlijke uitbreiding van de gebruiksmogelijkheden van radartechniek in de stortgoedindustrie en opent nieuwe toepassingsgebieden.

Met een meetbereik tot 120 meter en een nauwkeurigheid van ±5 mm is er voldoende capaciteitsreserve, zelfs bij minder gewone toepassingen, bijvoorbeeld in mijnschachten of voor afstandsmeting in transportinstallaties. Ondanks het grote meetbereik is de sensor ook in kleine tanks een ideale oplossing. Er kan worden gekozen uit verschillende antenneuitvoeringen, waardoor de opstelling optimaal kan worden aangepast aan de desbetreffende toepassing.

De innovatieve lensantenne is ongevoelig voor afzettingen en waarborgt ook bij ruwe toepassingen een onderhoudsvrije werking.
Om de inbedrijfstelling nog gemakkelijker te maken, is er een intelligente app ontwikkeld voor de smartphone. Hiermee kan de sensor op een zwenkbare steun snel en gemakkelijk worden uitgericht.

Administratie vakpers

Over dit artikel