Selecteer winkelwagen

Er bevinden zich al producten in de winkelwagen van uw gebruikersaccount. Welke winkelwagen wilt u bewaren?

Met maximale cybersecurity op weg naar de klant: de radarniveausensor VEGAPULS 6X is ontwikkeld en gecertificeerd volgens IEC 62443-4-2 en voldoet aan de hoogste norm die er is.

VEILIGHEID VOOROP BIJ VEGA

VEGA, fabrikant van niveau-, schakelniveau- en drukmeettechniek uit het Zuid-Duitse Zwarte Woud, gaat voor veiligheid.

In januari 2023 is VEGA gestart met de uitlevering van niveausensoren met geïntegreerde cybersecurity, de eerste sensoren met die functie ter wereld. Het bedrijf wil daarmee een krachtig signaal afgeven aan cybercriminelen en de almaar toenemende dreiging van cybercriminaliteit in de industrie.

Aan de buitenkant valt er niets te zien: de radarsensor VEGAPULS 6X past samen met de bijbehorende documentatie perfect in de doos en krijgt aan het einde van de verpakkingslijn gewoon een verzendetiket. Adres: een chemisch bedrijf in het noorden van de Duitse deelstaat Hessen. Wat bij de klant aankomt, is anders dan alle niveausensoren die tot nu toe te koop zijn. Voor het eerst is er extra systeembescherming in de sensor geïntegreerd. De sensor is ontwikkeld in overeenstemming met de cybersecuritynorm IEC 62443-4-2 en voldoet daarmee aan de hoogste norm die geldt in de procesindustrie.

"Meetgegevens altijd en overal veilig kunnen gebruiken is zo langzamerhand een van de belangrijkste eisen van onze klanten", zegt Florian Burgert, die vanaf stap 1 betrokken is geweest bij de ontwikkeling van de universele niveausensor. "We horen dit in bijna alle branches." Voor optimale veiligheid moet dan ook niet alleen de installatie zelf veilig zijn, maar moeten ook alle ingebouwde componenten aan de norm voldoen.

Vooral als het gaat om cybersecurity draait het in de industrie om betrouwbaarheid. Daarom is het zaak de nieuwste bedreigingen altijd een stap voor te zijn. Maar VEGA wil niet meteen achterover leunen nu het eerste instrument conform IEC 62443 gereed is. Met de certificering als leidraad zal het bedrijf toekomstige producten 'from scratch' ontwikkelen in overeenstemming met de bestaande beveiligingseisen. Beschermingsmaatregelen worden consequent uitgebreid om een betrouwbare basis te leggen voor een veilig gebruik van de installatie, ook in de toekomst.

VEGAPULS 6X

Persvoorlichter corporate PR